Åsikt för dagen - Retuschering

Gabbi - Kommentarer (0)
2012-06-27 @ 12:37:00
Om ni läser Veckorevyn kanske ni märkt att dom har börjat med att retuschera modellerna tjockare om det behövs, det tycker jag är skit bra! För har ni sett alla kändisar/modeller som retuscherats smalare? Vissa är till och med ohälsosamt smala på bilderna, allt för att få modellen snyggare. Men nä, det blir inte snyggare med sönder retuscherade kroppar. Det skapar bara en dålig bild av vad idealet för en snygg kropp ska se ut, nu låter jag som värsta gamla tanten som är allmänt skit sur men jag blir påriktigt arg!
 
Nu kanske ni tycker att allt bara är skitsnack och att modellerna gått med på restuscheringen, men kanske inte? Det finns reklambolag som bara retuscherar utan att fråga, photoshopar modellerna sjukt smala. Men såklart finns det dom som säger ja till retuschering men vissa kanske har dåligt självförtroende och känner sig snyggare med redigerade kroppar/ansikten. Men det är inte det jag snackar om, det hela skapar en skit dålig bild för vad som är idealet..
Hmmm, tänka om? :) Puss och Kram, Gabbi!


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: